De simpelste verklaring is natuurlijk dat er gewoon geen mail naar je is verzonden. Als dat niet het geval is, controleer dan 2 zaken:
- Kijk je in de “Inbox” van de e-mail?
- Staat er geen filter aan?
Als dat niet het geval is, is er vermoedelijk het volgende aan de hand:
Als je je e-mail normaal gesproken ontvangt in Outlook (of een ander mailprogramma), is dat waarschijnlijk de reden dat je mailbox in de webmail leeg is. De standaard instelling van de meeste mailprogramma’s is namelijk dat ze de mail na het binnenhalen direct van de server verwijderen. Als je in je webmail kijkt, kijk je feitelijk op de server en zie je die mailtjes daar dus niet terug.
Je kunt in het mailprogramma de instelling voor het bewaren van een kopie van de binnengehaalde mail doorgaans aanpassen via de instellingen van het e-mailaccount. Hoe je dat in jouw specifieke programma doet, vind je in de handleiding van dat programma zelf (of via Google natuurlijk).
Let op: We adviseren je om de kopie van je mails niet onbeperkt op de server te laten staan, aangezien je mailbox daarmee volloopt en op een bepaald moment niet meer bereikbaar zal zijn.