Hoe importeer ik mijn oude mails?

Als je van hostingprovider wisselt, wil je waarschijnlijk je oude mails meenemen naar je nieuwe provider. De eenvoudigste manier om dat te doen, is door je oude account én je nieuwe account in te stellen in je mailprogramma. Je kunt je mails daarna eenvoudig verplaatsen van je oude server naar de nieuwe.

Waarom zie ik mijn mails niet in Outlook?

Als je een e-mailadres als IMAP-account hebt ingesteld in Outlook en er komt geen mail binnen, dan ligt dat vaak aan het ontbreken van het “Pad van de hoofdmap”. Als je een account instelt als IMAP, worden de mappen op de server en in Outlook gesynchroniseerd. Dat wil zeggen dat Outlook de mapstructuur overneemt van […]

Welk e-mailadres zit er bij mijn pakket?

Je maakt je e-mailadres(sen) aan via Instellingen > E-mailaccounts in de Online beheeromgeving. Een e-mailadres bestaat uit 2 delen, het deel voor en het deel na het apenstaartje (@). Het deel voor de @ bepaal je zelf Het deel na de @ is je domeinnaam (zonder https://www.)

Hoe verander ik een zelfstandig e-mailadres in een automatische forward?

Dat kan, maar daarbij wordt al je mail van de server verwijderd, dus zorg dat je die vooraf binnenhaalt met bijvoorbeeld Outlook (of een ander mailprogramma op je computer). Verwijder vervolgens via Instellingen > E-mailaccounts in de Online beheeromgeving de zelfstandige mailbox en maak deze daarna opnieuw aan als forward adres.

Als ik inlog in de webmail is mijn mailbox leeg. Hoe kan dat?

De simpelste verklaring is natuurlijk dat er gewoon geen mail naar je is verzonden. Als dat niet het geval is, controleer dan 2 zaken: Kijk je in de “Inbox” van de e-mail? Staat er geen filter aan? Als dat niet het geval is, is er vermoedelijk het volgende aan de hand: Als je je e-mail […]

Hoe achterhaal ik het wachtwoord van een e-mailaccount?

Wij kunnen je wachtwoord niet voor je achterhalen, want dat wordt gecodeerd opgeslagen. Maar je kunt wel een nieuw wachtwoord instellen, via Instellingen > E-mailaccounts in de Online beheeromgeving. Je gebruikersnaam is je volledige e-mailadres. Let op: de logingegevens voor je e-mail staan volledig los van de logingegevens voor de Online beheeromgeving.

Hoe verander ik een forward e-mailadres in een adres met een zelfstandige mailbox?

Dat gaat niet rechtstreeks, maar het kan wel. Verwijder het e-mailadres via Instellingen > E-mailaccounts in de Online beheeromgeving en maak het opnieuw aan als zelfstandige mailbox. Vanaf dat moment wordt je mail niet langer automatisch doorgezonden, maar in de nieuwe mailbox afgeleverd. Die mailbox kun je openen via webmail of instellen in Outlook (of […]

Het instellen van de mail op mijn computer lukt niet. Wat nu?

Als het instellen van de mail op je computer niet lukt, kan dat meerdere oorzaken hebben. Met onderstaand stappenplan kun je zelf vinden wat het probleem is en hoe je dat oplost. Dat is eenvoudiger dan je denkt, maar zorg wel dat je de stappen exact volgt. Belangrijk: de instellingen voor je e-mail staan volledig […]

Hoe stel ik mijn mailprogramma in?

Als je een mailadres hebt aangemaakt met een zelfstandige mailbox, kun je de mail instellen in Outlook of lezen via webmail. Voor het instellen van e-mailaccount in Outlook of op je mobiele telefoon gebruik je de volgende gegevens: Logingegevens e-mail Gebruikersnaam Je volledige e-mailadres Wachtwoord: Zoals ingesteld via “Instellingen > E-mailaccounts” in de Online beheeromgeving […]

Hoe kan ik mijn ontvangen e-mails lezen?

Je maakt je e-mailadres(sen) aan via Instellingen > E-mailaccounts in de Online beheeromgeving. Als je je mailaccount aanmaakt als “Zelfstandige mailbox” zijn er 2 manieren om je e-mail te lezen en te versturen: Webmail Mailprogramma op je computer/telefoon Webmail Webmail is een soort website waarop je je e-mail kunt lezen en beantwoorden. De mail die […]

Hoe kies ik een goed wachtwoord?

Het is van groot belang een goed wachtwoord te kiezen. Als derden het wachtwoord van je e-mail kennen, kunnen ze namelijk niet alleen spam versturen vanuit je mailbox, maar bijvoorbeeld ook het wachtwoord van je website of andere online accounts opvragen. Onze server houdt aanvallen van hackers continu scherp in de gaten, maar je kunt […]

Wat is IMAP?

De afkorting IMAP betekent: ‘Internet Message Access Protocol’ en is – net als POP3 – één van de manieren om met een mailprogramma (bijvoorbeeld Microsoft Outlook) je e-mail op te halen van de server. Als je bij je mailaccount IMAP instelt “Type account” blijft alle mail die je ophaalt ook op de server staan. Je mailprogramma […]

Wat is POP3?

De afkorting POP in POP3 betekent: ‘Post Office Protocol’ en is – net als IMAP – één van de manieren om met een mailprogramma (bijvoorbeeld Microsoft Outlook) je e-mail op te halen van de server. Als je je mailaccount instelt als POP3-account, wordt de mail bij het ontvangen letterlijk van de server opgehaald en naar je […]

Wat is het verschil tussen POP3 en IMAP?

In het mailprogramma op je computer, smartphone of tablet kun je bij het instellen van je mailaccount kiezen tussen IMAP en POP3-account. Er is een verschil in de manier waarop deze 2 “protocollen” het ophalen van je e-mail uitvoeren. Op deze pagina leggen we uit wat het verschil is en wat de voor- en nadelen […]

Hoe stel ik mijn e-mailadres in als IMAP account in Outlook?

Een woordje vooraf Stel je je mail in Outlook of op je telefoon in als “POP account“, dan wordt er bij het ontvangen van mail contact gelegd met de server, daar wordt de mail die in de map Postvak In staat opgehaald en dat is dat. Dat gaat dus ook eigenlijk altijd goed. Bij “IMAP” […]

Welke instellingen heb ik nodig om mijn mailaccount in te stellen op mijn iPhone?

Het is lastig je goed te helpen met het instellen van je mailaccount op je telefoon. Er zijn gewoon heel veel soorten telefoons, met veel verschillende schermen voor je instellingen. En aangezien je op je telefoon doorgaans ook regelmatig van provider wisselt (tussen je eigen mobiele aanbieder en diverse WiFi netwerken) zijn de omstandigheden ook […]