Ja. Je website gebruikt functionele cookies. Bijvoorbeeld om te onthouden of je bent ingelogd. En als je de webwinkel gebruikt, helpen cookies om je winkelmandje te onthouden. Die functionele cookies zijn onomstreden en mogen gewoon. Je hoeft er ook geen toestemming voor te vragen. Gebruik je ook externe tools, zoals Google Analytics, Facebook, Twitter of […]
Privacyregels
Het kan je haast niet zijn ontgaan: op 25 mei 2018 traden de nieuwe regels rond privacy in werking, de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). In die verordening staat dat iedere partij die iets met persoonsgegevens doet (of het nu personeel is of klanten of bezoekers van een website) die persoonsgegeven alleen maar mag bewaren als daar een wettelijke grondslag voor is. De nieuwe AVG is een enorm ingrijpende verandering in hoe we omgaan met persoonsgegevens. We krijgen er dan ook veel vragen over. Hieronder de meest gestelde, met natuurlijk het antwoord.
Wat moet ik met Google Analytics om te voldoen aan de AVG?
Om te voldoen aan de nieuwe privacyregels, is het nodig om je Google trackingcode zo aan te passen dat de gegevens die je met Google deelt anoniem worden verzameld. Dat doe je door via “Instellingen > Google Analytics” in de Online beheeromgeving een stukje code toe te voegen aan de trackingcode. Die trackingcode ziet er […]
Wat zet ik in mijn privacyverklaring?
De AVG gaat niet alleen over de website, maar over alle mogelijke manieren waarop je met persoonsgegevens omgaat. De privacyverklaring is dus feitelijk het sluitstuk van de AVG. Want die verordening gaat primair over hoe jouw organisatie omgaat met persoonsgegevens. Met andere woorden: de AVG gaat niet over je website, maar over je bedrijf. Een […]