Soms zie je in Google dat er naast de titel en omschrijving van een website ook nog een rijtje links naar verschillende pagina’s van die website wordt getoond: Die links heten Sitelinks en worden door Google zelf toegevoegd aan het resultaat, oa. op basis van het navigatiemenu van je website. Dat gebeurt helemaal automatisch, dus […]
Zoekmachines
Mooiesite.nl is technisch zo ingericht dat zoekmachines je website goed kunnen lezen. In de Online beheeromgeving vind je daarnaast alle hulpmiddelen om je website verder te optimaliseren. En met onze kennisbank en weblog voor webmasters bieden we je bovendien begrijpelijke achtergrondinformatie en praktische tips.
Wordt mijn website goed gevonden door Google?
De website die je via Mooiesite.nl maakt, zit technisch goed in elkaar. Dat houdt in dat Google de website goed kan lezen en begrijpen. Als webmaster heb je bovendien volop mogelijkheden hebt om zoekmachines daarbij te helpen. Zo kun je per pagina zelf de metatags invullen, zijn de titels als zodanig herkenbaar door zoekmachines en […]
6 tips voor zoekmachines
De tips hieronder lijken soms open deuren, maar het zit geraffineerder in elkaar dan je wellicht denkt. Lees ze daarom goed en probeer vooral de samenhang in de gaten te houden. Zorg voor links naar je website Probeer niet overal op gevonden te worden Gebruik de technische mogelijkheden Zorg voor regelmatige updates Meld je website […]
Mijn website is al een tijdje online, maar ik kan hem niet vinden in Google. Hoe komt dat?
Google zal je website pas opnemen in de zoekresultaten als ze op een andere website een link vinden naar jouw site. Zonder links naar je website zal je site niet worden opgenomen in de zoekresultaten en wordt je website dus niet gevonden via Google. Als Google eenmaal één of meerdere links naar je website heeft […]
Ik wil de vindbaarheid van mijn website vergroten door van domeinnaam te veranderen. Heeft dat zin?
Dat kan, maar het hoeft niet. Hieronder geven we aan waar je op moet letten: Waarde van een domeinnaam Zoekmachines ordenen websites op basis van “autoriteit” op een bepaald onderwerp. Eén van de aandachtspunten daarbij is de leeftijd van een website op een bepaalde domeinnaam. Een website die al een tijd op een bepaalde locatie […]
Hoe zit het eigenlijk met meta tags?
Meta tags zijn stukjes code die in de broncode van je website worden geplaatst. In deze tags kan allerlei informatie over (een pagina van) een website worden opgenomen, zoals een omschrijving of titel. De meta tags worden niet getoond op de website zelf, maar alleen gelezen door andere computerprogramma’s. In de begintijd van de zoekmachines […]
Wanneer verwerkt Google wijzigingen aan mijn website?
Als je een aanpassing aan je website doet, wordt dat niet direct door zoekmachines opgemerkt. Google bepaalt helemaal zelf wanneer ze hun index bijwerken. Zoekmachines zoeken zelfstandig het hele internet af (crawlen heet dat), op zoek naar wijzigingen in de sites in hun database. Websites die vaak veranderen worden meer bezocht dan websites die niet […]
Waarom geeft mijn sitemap een foutmelding in Google Webmastertools?
In Google Webmastertools gebruik je de XML-versie van de sitemap. Je verwijst Google naar die sitemap door “ms/div/sitemap.xml” achter je domeinnaam te zetten. Wat is een sitemap eigenlijk? Een sitemap is een pagina of bestand dat een overzicht geeft van de pagina’s op je website. Iedere nieuwe pagina wordt er automatisch in opgenomen en de […]
Moet ik mijn website aanmelden bij Google?
Bij Google hoef je je website niet aan te melden. Google behoort tot de zogenaamde tweede generatie zoekmachines. Deze zoekmachines hanteren hun eigen logica en kijken naar de linkstructuur van het internet. Google zoekt zelfstandig het hele internet af (crawlen heet dat), op zoek naar wijzigingen in de sites in hun database. Zodra Googlebot (de […]